Avontuur door Zuid Afrika

Dag 21

Dag 21

Vandaag is Alie jarig ze bereikt vandaag de respectabele leeftijd van 60 jaar.

Een jaartje of 7 geleden wel eens andere gedachten gehad over deze leeftijd.

Het einde van de vakantie nadert nu ook met rasse schreden helaas.

Vandaag maken we nog 1 keer een rondtour, over het schiereiland vanaf Kaapstad naar Kaap de goede hoop en weer terug via een prachtige kustweg. Inmiddels toch al zo'n 5000 km gereden met de Toyota Corolla.

We willen ergens koffie met gebak nemen ter ere van Alie haar verjaardag maar helaas na 3 restaurants de moed opgegeven, nergens hebben ze zoiets op onze route.

Eerst bezoeken we een pinguïn kolonie die zich hier heeft gevestigd. Leuk om te zien en erg veel zitten er op het nest met eieren en zelfs zijn er jongen te zien.

We rijden door naar het eindpunt Cape Point dit is een indrukwekkende hoge klif met een geweldig uitzicht over de Stille en tegelijk over de Atlantische oceaan, we nemen hiervoor het treintje naar boven en daarna moeten we nog een steile trap op lopen.

Als we weer beneden zijn, eten we eerst wat, daarna kunnen we via, volgens Anneke een makkelijk wandelpad over de kliffen naar Kaap de goede hoop lopen.

Dus besluiten wij, behalve Berrie om bekende redenen, dat te doen. Berrie zal ons daar dan met de auto oppikken.

Volgens de borden is het 3 kwartier lopen. Als we goed en wel op weg zijn begint het te regenen en te waaien en niet te zuinig ook. Gelukkig hebben we onze regenjackies bij dus met capuchons op ploeteren we voort, de camera ingepakt om deze niet nat te laten worden.

Na 10 minuten schijnt echter de zon weer de harde wind blijft echter. Onderweg zien we ook nog een koppeltje struisvogels, wilde dit keer.

Na een half uurtje lopen zie ik op een klif ver boven ons mensen lopen, ik vraag Anneke moeten wij daar ook naar boven. Volgens haar niet want ze is hier al eerder geweest en het bord van Kaap de goede hoop staat immers beneden bij de zee.

Jullie voelt hem al aankomen het pad (nou ja pad) loopt omhoog dus klimmen en klauteren we met handen en voeten naar boven. Als de beloofde 3 kwartier wandelen om zijn staan we op de top van de rotsberg. ver benden ons zien we de parkeerplaats waar Berrie zou moeten staan te wachten op ons. Zonder verrekijker is dat echter niet te zien.

Wat omhoog gaat moet ook weer naar beneden, dus beginnen we aan de afdaling en dat valt nog niet mee met deze zeer harde wind en zeer steile stukken met soms half bakken traptreden en losse stenen. Uiteindelijk hebben we ipv de 3 kwartier er 1,5 uur over gedaan. Maar het was de moeite meer dan waard, zolang je het maar niet van te voren weet, want je loopt toch risico's op blessures bij dit soort ondernemingen vind ik een misstap en.... En dat kun je in je vakantie zeker niet gebruiken.

Daarna de route vervolgd over Chapmans Peak een prachtige kusttolweg. Hier worden ook vaak nieuwe motoren gepresenteerd en door journalisten getest. Ook zien we nog een groep bavianen langs de weg

's Avonds weer met een taxi naar een restaurant bij het oudste wijnhuis van ZA Constantia

Hier heerlijk een soort Maleise rijsttafel met Zuid -Afrikaanse gerechten gegeten.

Anneke Bobotie en Alie Zeebaars.

Zo, morgen de laatste hele dag de Hoppon Hopoff bus door Kaapstad en ik hoop de tafelberg bezoeken want die hebben we nog steeds niet gezien vanwege de wolken die erboven hangen.

Tot morregen

Paul&Pacale Maurix

Beste Allie hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.

goldwingrijder zilver

Die bavianen zijn erg brutaal. Als ze de kans krijgen halen ze alles weg. Toen wij er waren zagen we dat ze bij een geparkeerde bus een raampje los schoven, naar binnen gingen en alle tassen doorzochten op eten. Later kwamen ze met een tas vol spullen weer naar buiten kruipen. Een parkeerwachter joeg de beesten met een katapult en stenen weg. Zo, geniet nog van jullie laatste uren en een goede terugreis naar NL gewesnt. Het wordt hier van het weekend 18 tot 20 graden dus dat zit wel goed. Kun je meteen de wing pakken en doorgaan met genieten.
Groetjes aan allen, Marjo en Annemieke uit Boxmeer(Sambeek)

Rene

Allereerst, Alie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Op vakantie en dan nog sportief bezig zijn met walclimbing. Denk dat het inderdaad wel mooi moet zijn geweest.

Voor straks een goede terugreis en misschien tot de openingsrit ?

Corriene je weet wel...

Wat weer een ontzettend mooi verslag. Ik hoop dat jullie de tafelberg nog op kunnen of naar Robbeneiland. Fantastisch allemaal, geniet en neem de mooie herinneringen mee!

Paul Brouwer

Alie heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.

Rob&10

Alie als nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag,mooie dag gehad ,wel veel klimmen, wij wensen jullie nog een paar zonnige dagen, en alvast een goede terug reis,Hans wat gaan wij je verhalen missen .groet Rob&10.

Ali&José

Van Harte gefeliciteerd Alie! We wensen jullie nog een paar mooie dagen en heelhuids weer terug!

Goldwingrijder zilver

Oh ja, bijna vergeten. Alie ook nog proficiat. Neem er maar een lekkere Zuid Afrikaans wijntje op; Aapjesklif of zo !

Groetjes en tot de openingsrit

Peter

Van harte gefeliciteerd Alie