Avontuur door Zuid Afrika

Dag 19

Dag 19

Vandaag 2e paasdag dus, en helemaal vergeten iedereen een fijn paasfeest te wensen. Wij zijn natuurlijk ook met hele andere dingen bezig. En eieren ?, Ik heb van mijn leven nog niet zo veel eieren gegeten als de laatste 2 weken iedere dag of gekookt of gebakken of een omelet.

Dus hebben we wat dat betreft de pasen niet gemist dit jaar.

Zo is dat ook weer recht getrokken :-)

Vanmorgen bij aankomst bij het ontbijt werden we welkom geheten door de eigenaresse van ons verblijf, of wilde ze misschien weten welke die zeikerds waren die over haar eten klaagde ?

Dit laatste was zeker niet geval overigens ze hebben hun foutje meer dan goed gemaakt.

Dus ga je ooit ooit naar ZA ? dan kan ik jullie La Plume in Oudtshoorn aanbevelen hoor.

We rijden vandaag over Route 62 een beetje de tegenhanger van Route 66 in de USA die we al zo vaak hebben gereden. Eerst maken we een stop bij Ronnies Sex shop.

Dit is heel wat anders dan de naam doet vermoeden. Deze pleisterplaats voor reizigers heette eerst op z'n Zuid Afrikaans Ronnies Se Shop de beste man kreeg nauwelijks klandizie, toen kwam er een grappenmaker op het lumineuze idee er een X aan toe te voegen . Sindsdien loopt het storm, het sex gehalte is gelegen in het feit dat er dames zijn, niet die van ons overigens:-), die hier hun BH en evt slipje achterlaten welke boven de bar worden opgehangen.

Na hier een route 62 T-shirt gekocht te hebben om straks op Route 66 wat reacties uit te lokken gaan we verder. Overigens is hierdoor het aantal souvenirs nu gestegen tot 13, waarvan er wel 1 van mij is. :-)

In Swellendam bezoeken we het Drostdy museum over de historie van ZA met uiteraard bijzondere aandacht voor Nederland en de VOC.

Daarna naar onze eindbestemming Franschhoek een heel leuk oud en mondain aandoend stadje.

Hier bevinden zich dan ook veel erg goede en wat duurdere restaurants. Berrie heeft er al maanden geleden een besproken tegenover ons verblijfadres voor 19:30 uur. Le Bon Vivant geheten, de eigenaar is een Nederlander, dit is echt zo'n Haute Cuisine liflafjes restaurant met bij iedere gang een uitleg van de ober etc. Berrie neemt als enige (hoe kan het ook anders) een verrassingsmenu met wijnarrangement. Ikzelf en de 2 dames gaan op zeker en gaan voor eerst een setje echte Hollandse bitterballen :-) welke we delen, daarna een soep extravagance en een beefsteak en Anneke een Duck. Als de soep wordt gebracht blijkt die te bestaan uit drie mokken met verschillende soepen van ondefinieerbare soort vergezeld van de een of andere vissoort met gebakken uitjes, een lepel zit er niet bij. We durven er niet om te vragen want het zal wel niet voor niets in mokken met een oor zitten.

Berrie krijgt ook zijn eerste gang geserveerd, hoop voor hem dat er geen boter of eiwit bijzit, daarbij ook zijn eerste wijn, daarna volgt gestaag de rest van het menu. Ik en de dames drinken rustig onze 2 flessen Merlot, Berrie echter krijgt bij iedere gang een andere wijn te drinken. Het gesprek aan tafel krijgt mede daardoor een steeds losser karakter, de ober vindt ons ook wel grappig geloof ik :-) Na het alweer ondefinieerbare toetje en het betalen van de rekening ,die alweer belachelijk laag is na zo'n luxe etentje , gaan we om 22:30 uur terug naar onze lodge. Gelukkig voor Berrie is dit aan de overkant van de straat, want een wijn arrangement met een kruk is geen goed idee :-)

Groetjes en tot morgen.....shit is het alweer 23:50 uur

Rene

Jullie genieten er in ieder geval goed van. Mooi zo.

Corriene van Oss-Jansen van Bio

Hahahahaha hik!

Paul

Echte Nederlanders, bitterballen delen????
Proost Berry????????????