Avontuur door Zuid Afrika

Dag 16

Dag 16
Na een prima nachtrust in onze blokhut aangeschoven voor een zeer uitgebreid ontbijtbuffet.
Vandaag dus de gardenroute zoals gisteren reeds verteld.
Als we het Tsitisikamma nat park in willen blijkt er een rij van zo'n 10 auto's te staan.
Dat lijkt niet veel maar als je weet hoe je hier in een park wordt toegelaten zakt je bij voorbaat de moed al in de schoenen.
Zal ff de stappen doornemen
Eerst hebben wij in Nederland al via internet een parkenpas besteld die toegang geeft tot alle nat parken. Die passen moeten we tonen incl onze reispaspoorten. Vervolgens krijgt de bestuurder een formulier wat cpl moet worden ingevuld, incl thuisadres, paspoortnr, geboortenamen familienaam, kenteken auto en handtekening, vervolgens moet op de achterkant deze zelfde gegevens behalve het thuisadres van de anderen worden ingevuld.
Dan gaan ze naar binnen om iets ? te doen. Dan krijg je een soort park verlaat brief die je bij vertrek dient in te leveren. En soms moet niet alleen de bestuurder maar ook degene die ernaast zit zo'n brief invullen. Dus je begrijpt dat het even duurt voor je het park binnen bent met 10 auto's voor je.
Als we dan eindelijk binnen zijn gaan we eerst naar het bezoekerscentrum en naar een prachtig uitzicht op een canyon vanaf een brug over de rivier de Storms.
Daarna rijden we door naar een meer dan 200 meter hoge brug waar ze vanaf bungeejumpen.
Dit is de hoogste bungeejump plek ter wereld. Nou al was die brug 10 meter hoog dan nog kregen ze me niet zo gek. Daar komt nog bij dat er geen elastiek voor mijn afgetrainde body voorhanden zal zijn:-)
Maar mooi om te zien dat er ook mensen zijn die hier van kunnen genieten.
Daarna rijden we naar de zgn Suspension Bridge, een hangbrug over een baai van de oceaan.
Het voetpad hiernaar toe is een zeer pittige wandeling met onnoemelijk veel trap treden omhoog en omlaag.
Berrie besluit toch mee te gaan ondanks dat hij hier al eens is geweest.
Onderweg zien we ook nog zgn klipdassen een soort bergmarmotten.
Als we er na een half uurtje klimmen bijna zijn en uitzicht op de brug hebben besluit Berrie niet verder mee te gaan aangezien de trappen steeds steiler worden.
Wij drieën gaan wel door. Het is een mooie ervaring om over zo'n slingerende en dansende brug heen te lopen met de zee een heel eind onder je.
Na de fikse wandeling terug lunchen we bij een beach restaurant.
Hierna rijden we verder en begint het verdorie weer te regenen net als gisteren en niet zo'n beetje.
Maar we hebben geluk dat we alle buitenactiviteiten al hebben gedaan.
Als we in Knysna ons einddoel en dus overnachtingsplaats. bij onze lodge aankomen de Bradach Manor weten we niet wat we zien in een chique buurt een kast van een huis en we krijgen hier twee prachtige kamers naast elkaar werkelijk fantastisch, in de kamer geen open keuken maar een open badkamer het bad maakt deel uit van de kamer en de douche heeft glazen wanden waardoor het lijkt alsof je in de kamer staat te douchen, en met een balkon met uitzicht over de baai .....ongelooflijk mooi gewoon. Ik voel me net een of andere royal.
Maar het meest ongelooflijke van dit alles is nog wel de prijs.
985 Rand per kamer met ontbijt zijnde....................nog geen €60.00 per nacht. Dat snap je toch niet, ik schat dat zo'n kamer in Nederland aan de kust €900 per nacht kost als het niet meer is.
Maar we genieten er maar van, na een paar biertjes en wijntjes aan de bar een taxi besteld en ons naar het waterfront laten brengen waar we in een prima restaurant weer heerlijk hebben gegeten.
Terug met de taxi en nu dus dit verhaal in elkaar flansen en uploaden.
Morgen weer nieuwe verhalen
Ajuu

Bertus en Janny

Lees weer met bewondering, je reisverslagen Hans, Afrika komt mij bekend voor. Het is al weer een tijd geleden dat wij er waren, dag 3 hebben wij ongeveer dezelfde reis gemaakt na het Krugerpark, bezochten wij ook de Potholes, Pelgrims rest, en God,s Window. De rest van de reis waren wij precies aan de andere kant van Afrika, op de grens van Namibië aan de Atlantische oceaan. Daar bezochten wij onder andere het Richtersveld Nationalpark, het Kalahari Gemsbokpark, en in Namibië de Ai Ais warmwaterbronnen, en de Fisch River Canyon. Geniet van de reis, want hier in Nederland is het weer voorlopig helemaal niks. Prettige paasdagen.

corriene Jansen van Oss van BIo

Wat een geweldig reisverslag en wat herkenbaar! Zelfs het hotel hebben wij overnacht het prachtige Waterfront, Petterflet. Genieten!!!!!!