Avontuur door Zuid Afrika

Dag 6

Dag 6

Vandaag verlaten we zoals gepland het Timbavati Game reservaat.

Het was geweldig om hier 2 dagen te zijn, midden in de bush ver van de bewoonde wereld, omringd door de wilde dieren.

Maar wel met de luxe die wij westerlingen zo gewend zijn, een ervaring om nooit te vergeten.

Zoals gisteren reeds vermeld zal ik het eerste stuk rijden over het onverhard met wederom de grote waterplas waarin we ons muurvast hadden gereden op de heenweg.

Tot onze grote verrassing staat Johan, een van de parkrangers om 7:00 uur klaar om vooruit te rijden. Volgens Berrie is dit omdat wij de eersten van die dag zijn die deze weg nemen en hij wil kijken of alles nog veilig is. Ikzelf denk eigenlijk dat het is omdat hij twijfelt aan onze terreinvaardigheid met de Corolla en hij geen zin heeft weer opgeroepen te worden om ons uit de bagger te slepen.

Hoe dan ook het is best een prettig gevoel om begeleid te worden.

Als we eindelijk bij de modderpoel aankomen kijk ik goed welk spoor Johan met zijn grote 4x4 neemt, ik neem een aanloop in de 2e versnelling en we rijden en glibberen er deze keer zonder problemen doorheen.

Een gejuich klinkt op in de auto.

De dames vliegen mij huilend om de hals van blijdschap en ik moet ze gewoon van mij afslaan.

Uiteraard is deze laatste zin gebaseerd op het gezegde dat de wens de vader is van de gedachte :-)

Maar goed we zijn erdoor, Johan stopt ook direct met de begeleiding en we nemen hartelijk afscheid.

Als we na 1 uur weer op het asfalt zijn neemt Berrie het stuur weer over zodat ik mij volledig op het fotograferen en filmen kan richten.

De rit van vandaag is 250 km door het Krugerpark naar Berg en Dal en gaat alleen over de asfaltwegen we zijn wel een beetje klaar met het onverhard.

De weg is bezaaid met olifantenkeutels, we zien over de hele dag dan ook weer zeer veel verschillende wilde dieren. Nadeel van Kruger is wel dat als er ergens een dier is gespot er veel auto's kris kras over de weg staan zodat je er niet meer doorkan.

Op een gegeven moment is er een luipaard gezien de laatste van de big 5 die wij nog missen.

Er staan wel een stuk of 6 van die grote hoge Landrovers voor ons uitzicht waardoor we geen ene fluit zien laat staan een luipaard.

We rijden onverrichterzake maar door want het is nog een lange rit.

Uiteindelijk doen we maar liefst 10,5 uur over deze afstand, ook al omdat je maar 50 km/u mag.

Vlak voor aankomst zien we nog een tweetal neushoorns waarvan er een een gigantische hoorn heeft van wel bijna 1 meter lang.

We overnachten in Berg-en-Dal restcamp een soort bungalowpark, we hebben ieder onze eigen bungalow met airco, niet verkeerd want het was vandaag toch zo' n 29 C.

's Avonds heerlijk in het restaurant wezen eten en weer vroeg naar bed, helaas werkt het internet hier niet.

Morgen gaan we de grens over naar Swaziland..

Tot later