Avontuur door Zuid Afrika

Dag 5

Dag 5

Vandaag om 5:00 uur worden we gewekt over 25 minuten is het lIcht genoeg geworden om zonder bewapende bewaker naar het bush restaurant te lopen.

We krijgen alleen koffie en een muffin want ontbijten doen we om 9:30 uur pas, want we gaan eerst weer een gamedrive maken.

We crossen weer door de bush en zien weer allerlei verschillende dieren ook zelfs een neushoorn met jong. Helaas heb ik hier geen foto van kunnen maken want op dat moment regent het net behoorlijk hard en wil mijn camera er niet aan wagen..

Gisteren was het bloedheet en veel zon, vandaag veel bewolking en af en toe regen helaas.

Het SAMI? hier is vermoedelijk een dependance van het KNMI want de weervoorspelling hier klopt ook geen kloot van.

Op een gegeven moment gaat Raymond onze spoorzoeker die voor op het spatbord zit lopend helemaal alleen en ongewapend op zoek naar de leeuwen omdat er een verse huid en stuk van een poot ligt van een buffel. Dus zouden de leeuwen in de buurt moeten zijn. Wij rijden gewoon verder, ik ga er vanuit dat we van Raymond straks ook alleen de huid en een been zullen terugvinden. Maar na een uurtje staat hij ons toch weer vrolijk op te wachten. Ongelooflijk, helaas heeft hij de leeuwen niet kunnen vinden en de leeuwen hem blijkbaar ook niet!

Als het weer droog is stoppen we weer ergens in de bush een redelijk open plek zodat de parkranger overzicht heeft op de omgeving en drinken een bak koffie.

Als we om 8:45 uur terug komen in het bushcamp gaan we douchen, droge kleren aantrekken en om 9:30 uur ontbijten want ondanks de regenponcho's ben ik behoorlijk nat geworden.

Zo nu hebben we de tijd voor ons zelf tot 15:00 uur dan gaan we lunchen.

Berrie heeft het plan om een wandeling in de omgeving te maken :-) , ik bedank hier hartelijk voor aangezien ik mijn skietgeweer niet bij me heb. In plaats hiervan doen we maar een middagdutje, het was tenslotte erg vroeg dag.

Om 16:00 uur gaan we weer een gamedrive maken....leuk.

We rijden opnieuw de bush door, het weer is helemaal opgeknapt, we zien weer veel verschillende dieren vooral ook weer olifanten met jongen die ons lijken uit te dagen erg leuk.

We willen nog graag 2 diersoorten zien, een luipaard en vooral Berrie zijn wens is om wilde honden te spotten.

Op een gegeven ziet Raymond zowaar een groep wilde honden liggen een groepje van 6 stuks en dat is heel bijzonder aangezien deze behoorlijk zeldzaam en dus ook bedreigd zijn.

Berrie en Anneke hebben deze ondanks hun vele Afrika reizen nog nooit in het wild gezien.

Onze parkranger roept direct de andere gamedrive groepen op die in onze omgeving rondrijden om te vertellen dat er wilde honden gespot zijn.

Als de groep honden zich begint te verplaatsen zetten wij de achtervolging in, de honden lopen gewoon over de autotrack, mogelijk gaan ze nl nog achter een prooi aan. Steeds lopen er 2 honden van de groep door het bos om naar prooi te speuren.

Dit alles duurt een hele tijd inmiddels zijn we met 2 auto's de honden doen net of wij niet bestaan ze werken tussen de bedrijven door zelfs nog even aan groepsuitbreiding :-)

Helaas vinden ze geen prooi.

Na enige tijd rijden we zelfs in colonne met 4 auto's achter de groep aan.

Dan houden wij het voor gezien

We keren om en gaan weer verder op zoek naar vooral de laatste van de big 5 die nog ontbreekt op ons lijstje, een luipaard.

Als we om 18:30 uur in het donker terugkeren in het kamp hebben we helaas geen luipaard kunnen ontdekken.

Kort hierna eten we weer met alle kamp gasten zo'n 15 stuks en de parkrangers buiten, erg gezellig en lekker.

Om 9:00 uur zoeken we de klamboe weer op.

We zouden morgenvroeg eigenlijk nog een gamedrive maken, maar aangezien we worden gewaarschuwd dat de rit door het Krugerpark naar onze volgende verblijfplaats Berg en Dal wel ruim 7:00 uur in beslag neemt en we daar voor 18:00 uur moeten zijn besluiten we om deze gamedrive te cancelen en om 7:00 uur te vertrekken zodat er ook nog tijd is om in het Krugerpark dingen te bekijken. En wie weet wat er gebeurt want we moeten weer de onverharde weg terug het park uit en dus weer door de waterpoel waarin we hebben vastgezeten. Berrie vindt dat ik maar moet rijden....ik kan de druk dan ook bijna niet aan :-)

Tot morgen of misschien over een paar dagen in het geval we weer vastlopen

Paul

We zijn weer benieuwd naar het volgende avontuur!

Rene

En die luipaard zullen jullie ook nog wel tegen komen.
Als jullie tenminste niet vast komen te zitten met jullie auto.

Ali&José

Ja, je moet er wel wat voor over hebben zo'n avontuurlijke reis.

Tineke

Ha Hans,

Ik ben er eens even voor gaan zitten en heb net mijn leesachterstand weggewerkt.
Gelukkig denk ik in plaatjes dus ik heb om bepaalde situaties hartelijk gelachen.
Je kunt zelf wel invullen welke dat zijn :-)

Geniet ervan!!!

PS

Mooie verhalen Hans...wat een avonturen zeg. Succes met speurtocht naar luipaard en blijf in de buurt van de meneer met het schietgeweer hè....;-)

Margaret and Bob

What an adventure. Am enjoying your trip very much!!!

Henny en Wilma

Wat een geweldige verhalen! Wij kennen een aantal plekken waar jullie tot nu toe geweest zijn en hebben er dus ook een beeld bij! Groeten aan allemaal en baje veel plezier gewenst!

Rob&10

weer een mooi verhaal .goede reis, hoop voor jullie dat het voorspoedig blijft gaan ,al hoewel een beetje spanning is ook wel leuk om te lezen .groeten aan allen .

HANS LENTJES

En soms heb je dan toch ineens internet, op een gestolen /geleende verbinding :-)