Avontuur door Zuid Afrika

Dag 4

Dag 4

Vandaag gaan we naar Timbavati Game reservaat, dit is een onderdeel van het Krugerpark.

De rit is ongeveer 150 km dus dat valt mee, onze eerste zgn gamedrive staat gepland voor 15:00 uur

Maar eerst gaan we langs een olifanten opvanghuis wat we langs de weg zijn tegengekomen.

Als we hier via alweer een zeer slechte onverharde weg aankomen om 9:30 uur blijkt de eerste rondleiding om 10:00 uur pas plaats te vinden en 1,5 uur te duren ondanks dat ze maar 2 olifanten hebben :-) dus houden we het voor gezien en gaan we verder.

Het is een route door dicht bevolkt gebied en omdat het zondag is zien we veel locals in opvallend nette kleren, vermoedelijk vanwege kerkbezoek.

Omdat wij geen nette kleding bij ons hebben slaan wij maar over deze en meteen de volgende keren.:-)

Als we dan eindelijk bij het park aankomen moeten we nog zeker 40 km in het park rijden om bij onze overnachtingsplaats Shindzela Tented Safari Camp te komen

De laatste 25 km over alweer een onverharde weg, onze hier voor totaal ongeschikte Corolla schraapt alweer regelmatig over de grond.

Wel zien we al diverse wilde dieren zoals Giraffen, antilopen en wrattenzwijnen.

Als we zo'n 12 km voor de aankomst zijn doemt er een behoorlijk grote en diepe plas op.

Berrie gaar hiervoor van het gas af en dat had ie beter niet kunnen doen, want als hij terugschakelt naar de 1e versnelling en in de plas weer gas geeft graaft ie de auto in tot aan de overbekende bodemplaat :-(

Achteruit maar dus.....helaas we zien de klonten met olifanten en leeuwenpoep door de lucht vliegen maar bewegen ho maar. Nog maar een keer vooruit dan maar. Gaat ook niet we graven ons steeds dieper in.

Shiiiitt Wat nu ? Want behalve dat uitstappen hier niet is aan te raden en zelfs verboden vanwege de vele bijtgrage dieren die hier schijnen te wonen, staan we ook rondom in het water.

We besluiten om van bestuurder te wisselen want die Hans die is toch zo handig !

Dat valt echter ook nog niet mee als je dat moet doen met iemand met een nog niet volledig genezen gebroken been.

Gelukkig zijn we beiden net slangenmensen en lukt dit vrij aardig.

Maar zoals verwacht en ondanks mijn veel besproken en door enkele zelfs geroemde :-) handigheid blijven we vastzitten als een huis. Nu hebben we dus een probleem.

Eerst de airco maar een standje hoger want het zweet breekt ons uit.

We besluiten naar ons overnachtingsadres te bellen voor hulp, eerst het nummer ff opzoeken.............gevonden pppppffffffff.

Berrie pakt zijn Samsung....... geen bereik.

Ik pak mijn Iphone6......... geen bereik.

Anneke haar telefoon....ligt in rugzak in de kofferbak kunnen we niet bij.

Alie haar Iphone 4s .....yes 1 streepje bereik.

Dus bellen, 3 x, steeds als ik het verhaal ben begonnen wordt de verbinding verbroken.

Dan krijgen we toch reactie via een SMSje, nogmaals de situatie uitgelegd en de belangrijkste woorden uit mijn leven getypt. WE NEED HELP, hulp wordt toegezegd.......wat een opluchting.

Na 15 minuten komt er een auto aan uit tegenovergestelde richting, blijkt echter niet de hulp te zijn.

Wel blokkeren wij de doorgang. Dus die ook maar wachten maar vraagt via een of andere zendinstallatie nog wel even na of de hulp inderdaad onderweg is.

Weer 5 minuten later is de hulp gearriveerd.

Inmiddels staat er ook een achter ons die er niet door kan

Deze man stapt uit en begint een gezellig praatje, en verteld ons dat het inderdaad een probleem is dat hier o.a. leeuwen zitten. Hij realiseert zich dan ineens dat hij zelf ook beter in de auto had kunnen blijven zitten en rent terug hahaha

Onze hulp trekt zijn schoenen uit en waadt naar ons toe, inmiddels had ik opgezocht waar het sleepoog zit. Onderin de kofferbak die vol ligt met onze koffers.

Dus hij haalt de kofferbak leeg en legt alle koffers bij ons op schoot in de auto, omdat hij ze anders in het water had moeten leggen, daarna is het snel geregeld, we rijden weer, al met al heeft het toch een uur geduurd.

AVONTUUR BESTAAT NOG.

Na nog een spannende 12 km komen we aan in ons luxe tentenkamp.

We krijgen onze tenten toebedeeld erg mooi en luxe (voor een tent)

We mogen in het donker niet alleen naar en van de tent lopen er gaat dan een bewaker met geweer mee want we zitten echt midden in de bush tussen de wilde dieren.

Tijdens de lunch staan er op 50 meter afstand al een stuk of 3 olifanten te drinken bij een waterpool, geweldig.

Om 16:00 uur gaan we dan eindelijk met een auto met gids en chauffeur op safari.

Wat een belevenis en wat een geluk op dag 1 we hebben vandaag al 4 stuks van de big 5 gezien. Olifanten, Buffels, Neushoorns en Leeuwen, zelfs met prooi die ze aan het eten waren, een jonge buffel. Alleen een luipaard hebben we nog niet gezien.

We staan op max 5 a 10 meter afstand, zeer indrukwekkend.

Volgens Berrie heeft hij dit nog nooit meegemaakt op 1 dag.

We crossen van hot naar her door het oerwoud prachtig , onderweg drinken we ook nog een biertje en wijntje vergezeld van chips en pinda's in het bos, dit alles duurt tot 18:30 uur en het al donker is.

De spoorzoeker voorop het spatbord schijnt met een zoeklicht het donkere dierenbos in of hij ergens ogen ziet oplichten. Bij mij is het licht er inmiddels aardig uit want ik zie geen f.ck.

Na deze prachtige ervaring dineren we met alle gasten heerlijk buiten bij het schamele licht van olielampen dit is het echte safari gevoel. Inclusief de vele insecten van soms olympische afmetingen.

Om 21:00 uur gaan we onze klamboe opzoeken want morgen om 5:00 worden we gewekt en gaan we 2x een gamedrive maken.

Misschien heb ik morgen weer een verhaal als we het overleven :-)

Was lekker kort ook deze keer.

Rob &10

Wat spannend,mooi avontuur,blij dat wij elke dag wat horen ,Hans je zal wel bang geweest zijn (anderen natuurlijk ook)maar jullie maken wel veel mee ,benieuwd naar het volgende verhaal ,goede reis ,we wachten weer af.

Ali& José

Jeetje, wat een avontuur, als het maar leuk blijft en je dit soort akkefietjes niet te vaak hebt. Maar ja van een beetje tegenslag blijft het wel spannend hé?

Rene

Zelf ook ooit in een safariepark in Frankrijk met panne gestaan.
Maar in dat gedeelte zaten toen geen leeuwen.
Gelukkig alles goed afgelopen.

Richard

Wat een avontureb beleven jullie weer, echt gaaf om te lezen.

Kees

Wat een geweldige beleving weer. Straks alle verhalen bundelen en het wordt een bestseller. Heel smakelijk geschreven weer Hans. Pas je wel goed op mijn familie.

Paul

Ha ha wat een verhaal en dan hebben we het nog niet eens over de struisvogel gehad ????????.
Hoe was het ook alweer, de lamme leidt de blinde? Als dat maar goed gaat????

Paul Brouwer

Zo beleef je nog eens wat. Een prachtig en spannend verhaal en het lijkt mij een prachtig land.

Henny

Wat een geweldige ervaring deze dag.
Hans je had schrijver moeten worden, we genieten.
Zo ken ik er nog een jullie weten wel ..........pffff :-)