Avontuur door Zuid Afrika

Dag 1

9 maart 2016

Hallo allemaal dit is het verslag van dag één van onze vakantie naar zuid Afrika.

Vandaag zijn we vanaf Schiphol met Emirates gevlogen naar Dubai helaas heeft het daar gestort regent en hebben we ongeveer 1 uur vertraging. Van Emirates krijgen we daarvoor zelfs 4 consumptiebonnen, te besteden in een restaurant naar keuze op Schiphol. Daar kunnen een aantal andere maatschappijen nog een voorbeeld aan nemen. Dus eerst maar een hapje wezen eten. Daarna vooral langzaam :-) naar de gate gelopen en voor vertrek eerst nog maar een bakkie koffie nemen. Zwaar bepakt met rugzak en cameratas los over de schouder loop ik met een dienblad met 4 koffie naar de zitplek.

Net daar aangekomen glijdt de cameratas van de schouder met als gevolg dat de 4 bakken koffie nu in de vertrekhal een prachtige koffievijver vormt met daarin gebroken aardewerk als kunstvissen. Gloeiende gloeiende dat begint weer goed. Volgens Berrie en Anneke heb ik geluk want zwarte koffie vlekt niet in je kleding. Nee nee, en dan zeggen ze dat ik blind ben. Bijkomend voordeel is ook dat we de hele vakantie een cameratas hebben die heerlijk naar koffie ruikt. Benieuwd welke dieren dat nog gaat aantrekken tijdens de geplande safari's.

Na het nodige absorptie materieel te hebben gebruikt krijgen we zowaar van het restaurant 4 nieuwe koffie gratis.

De eerste vlucht verloopt verder voorspoedig, en het is een genot om in zo'n gigantische A380 te reizen als je veroordeeld bent tot de economy class, heerlijke brede stoelen en veel beenruimte.

Op Dubai airport, inmiddels is het 10 maart, worden we opgevangen door iemand met een lege rolstoel die uiteraard voor Berrie bedoeld is, prima geregeld door onze reisagente. Echter er ontstaat enige verwarring als blijkt dat Anneke ondanks dat Berrie duidelijk toch met een kruk loopt, moet plaatsnemen in de rolstoel.

Na wat diplomatieke woordenwisselingen komt ook dat goed.

Vanaf hier worden we met rolstoelen en elektrische luchthaven karretjes van hot naar lounge naar her gereden. Met als eindresultaat dat het hele gezelschap van den Born en Lentjes als eerste mag boarden met hier en daar nog een andere kreupele kraai.

We hebben tijdens deze vlucht 3 stoelen voor 2 personen aangezien het vliegtuig lang niet vol is en dat is niet verkeerd want zo'n Boeing 777 heeft toch duidelijk vooral smallere stoelen. Gelukkig heb ik daar met mijn atletische afgetrainde lichaam niet veel problemen mee ;-p .

Om 16:45 uur komen we dan eindelijk na een lange reis aan in Johannesburg.

Nu op zoek naar een man in een zwart pak en een naambordje want die zal ons naar het hotel brengen. Gelukkig komt de kleur zwart in Afrika niet zo veel voor.

Ingecheckt in het hotel en alweer wezen eten, blijkt hier een kopie van Ceasars Palace te zijn

Emperors Palace geheten, we wanen ons echt in Las Vegas.

Morgen de huurauto ophalen en dan ga ik voor het eerst van mijn leven links rijden.

Eerst Berrie maar de stad uit laten rijden, lijkt mij veiliger.

Groetjes van ons

PS

Goed gedaan Hans....8 koffie voor de prijs van geen 1, ben trots op je....
Doe voorzichtig met links rijden, zeker op rotondes, have fun!!

Paul

Lentjes !!!

Paul

Veel plezier nog

Henny

Echt all inclusive geboekt alles gratis

Rene

Die A380 lijkt me echt helemaal te gaaf.
Heb trouwens gehoord dat leeuwen heel graag de geur van koffie ruiken. Dus ik zou je tasje maar niet meenemen :-)

Richard

Elke vakantie begint altijd al goed, leuk om het altijd te kunnen volgen. Fijn dat jullie een goeie reis hebben gehad.

Fijne vakantie!!

samantha

Wat onzettend leuk geschreven.. ik lag iig al flink dubbel op deze vroege ochtend ????
Een hele fijne vakantie allemaal en ik hoop met wat minder geknoei ????

Tineke &Rob

Gezellig om jullie te kunnen volgen,Hans wat schrijf jij leuk ,heel veel plezier en een mooiei reis ,groeten Rob&10,

Ali&José

Nou Hans, je hebt talent! Zo zie je maar, met een beetje zelfspot, krijg je het voor elkaar, dat mensen op een vroege ochtend al dubbel liggen.

Paul Brouwer

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad (ondanks die kneus met die koffie). Geniet er maar van daar in Afrika en voorzichtig met links rijden. Groeten Paul.

Henk en Ria

Een goed begin!! Erg leuk om zo op de hoogte te blijven. Een mooie reis en wees voorzichtig. groeten voor allemaal.

Veronique

Hallo HABA,
Leuk jullie te volgen in Afrika.
Hans jij lijkt wel familie van de Halverhoutjes zij ontbijten op vakantie ook altijd met een broodje kaas en tomaat!!
Veel plezier en geniet van jullie vakantie.