Avontuur door Zuid Afrika

Dag 8

Dag 8

Na alweer een redelijk goede nachtrust met opvallend weinig muggen tot op heden.

We smeren ons Iedere avond in met Deet maar tot en met vandaag heb ik eigenlijk het gevoel dat onnodig te doen. Ook hebben we in dit eenvoudige huisje geen klamboe tot onze beschikking.

Vandaag bij het opstaan blijkt het te regenen helaas.

En vandaag waren we nog wel van plan om te gaan wandelen en fietsen door het wildpark

Nu zullen we wat anders moeten verzinnen, we beginnen maar eerst om een rondje over het Camp te maken met paraplu en regenjack. Er staan hier verschillende soorten onderkomens, o.a. zgn. Beehives dit zijn een soort ronde rieten hutjes. deze blijken erg ruim te zijn en zelfs voorzien van toilet en douche.

Wij hadden deze bewust niet genomen omdat Berrie en Anneke hier op een van hun eerdere reizen minder goede ervaringen mee hebben opgedaan.

Nu blijkt dat we deze eigenlijk beter hadden kunnen boeken omdat ze vooral veel groter zijn.

Ook zijn we nog in het grote huis wezen kijken waar Berrie en Anneke 9 jaar geleden met andere vrienden hebben verbleven.

Na dit alles hebben we de auto gepakt en zijn het wildpark rondgereden, weer veel prachtige dieren gezien waaronder veel mooie vogels.

Ook rijden we naar Reilly's Rock het voormalig woonhuis van de oprichter van het reservaat wat nu als verblijfslodge is ingericht, het verblijf hier is toch zo'n 5x zo duur als waar wij verblijven. Het was ook het eerste huis in Swaziland wat was voorzien van elektriciteit. We krijgen wel een rondleiding ondanks dat dit helemaal niet de bedoeling is hier, maar Berrie is een ster in het negeren van verbodsbordjes zoals vooral de motorkennissen van hem al jaren weten :-).

Er staan en hangen ook nog foto's van prins Bernard.

Dit was in het verleden nl een veel bezochte locatie van Prins Bernhard

De grootste kamer wordt zelfs de prinsenkamer genoemd, ik heb ook nog goed opgelet of er niet iemand rondliep die veel op Bernard leek. zou nl een lucratief artikel voor de Story of de Weekend kunnen opleveren :-)

Na dit alles glibberen en glijden we terug over de alweer onverharde weg naar onze eigen niveau overnachtingsplaats.

Na de lunch zitten we toch een beetje met de handen in de verregende haren, we besluiten er maar een luie middag van te maken met lezen, muziek luisteren, slapen en vakantie verhalen schrijven.

Maar wel op een mooi overdekt terras op een bankstel pal aan een prachtige waterplas.

Een echte rustdag is toch ook niet verkeerd eigenlijk.

Straks nog ff dineren en dan waarschijnlijk weer op tijd naar bed.